Geen categoriehandbikehandbikechallange

Handbikechallenge 2 week 4

weektotaal:  48 + 65 + 60 + 75 + 11 + 50 + 80 + 36 =  425 km

Ma 16/9

dag 29/43. Melvin heeft zijn schup afgekuist en de Schille is toegekomen in Almeria. Om de achterstand door het onweer deels goed te maken besluiten we een halve rustdag te nemen en 36 km te fietsen in de voormiddag. Viel dat even tegen! Na 4 u 45 kwam ik doodmoe toe. Vanaf nu tot in Gibraltar zal het elke dag heel wat hoogtemeters zijn, puf puf, dat beloofd. We zitten momenteel nog 1 dag achter op schema en het onweer heeft ervoor gezorgd dat ik nu lig te kuchen achter mijn computer.

Zo 15/9

dag 28/43. 80,2 km vandaag!

Maar daar moet ik dan wel bijvertellen dat we vertrokken zijn op 500m hoogte en we geëindigd zijn aan een heel mooie camping aan zee :). De eerlijkheid biedt me ook te zeggen dat ik 10km in de wagen heb gezeten omdat de wegen te gevaarlijk waren. Deze kilometers werden niet meegerekend :). Daarmee zitten we bijna terug op schema. Morgen fietsen we enkel tijdens de vm #nog5dagenfietsen

Za 14/9

dag 27/43 . Na onze gezellige avond zorgde het onweer er dus voor dat we weer niet goed konden slapen. De tent van Melvin en Kathleen was weer een zwembad vannacht en ze moesten andere oorden opzoeken. De hagel op de camo deed me meerdere keren bijna omhoog springen in mijn bed.

Eigenlijk wel straf dat de volgers zo goed gezind blijven. Ik ben echt heel blij dat Kathleen is terug gekomen. Zij kent mij door en door. Ze weet hoe ze me best kan helpen en is er ook tijdens de moeilijke momenten (bijvoorbeeld als ik voor de veiligheid enkele kilometers in de camionette moet zitten).

Op het einde van een mooie tocht van 50 km en +750 hoogtemeters! zag ik enkele vrienden langs de kant van de weg met een spandoek ‘supporters Frank Van Linden. Groot was de verrassing toen ik ze zag en het duurde ook even voor het doordrong dat ze hier werkelijk speciaal voor mij van Oppuurs naar Zuid-Spanje gekomen zijn. Prachtig! De volgers slapen vanavond in een huurhuis dat zij geboekt hebben als verrassing, zalig #nog6dagenfietsen Ik slaap uiteraard in mijn geweldige camionette van #garageceurstemont

Vrij 13/9

dag 26/43. We hadden gisteren nog zo geprobeerd het noodweer voor te blijven maar deze nacht haalde het onweer ons in. Alles vuil en nat. De tent van Kathleen en Melvin bleek niet waterbestandig te zijn en ze moesten dan ook als 2 verzopen kiekes ergens de nacht verder gaan doorbrengen. We reden amper elf km tot de volgende camping om alles te wassen en te drogen. Dit maakt het eind doel iets moeilijker maar morgen is een nieuwe dag 🙂 #nog7dagenfietsen

Do 12/9

dag 25/43. Kathleen en ik reden met de handbike. Jelle zorgde voor de veiligheid onderweg met zijn fiets. Over de rol van Jelle zou ik het graag willen hebben. UIteindelijk was het de bedoeling dat Jelle en Ik samen een deel van zijn reis zouden ondernemen. Maar momenteel is hij eigenlijk meer bezig met mijn doel hij cijfert zich zelf daarbij volledig weg. Ik ben dan ook enorm dankbaar dat hij erbij is. Hij zorgt ervoor dat de banden geplakt geraken, de route gevolgd wordt, de veiligheid gewaarborgd blijft, … kortom te veel om op te noemen. Merci makker!

We hebben heel de dag liggen racen om het onweer en de tornado’s voor te blijven. Met als resultaat: 75 km en heel het team doodop… en dat op de verjaardag van Kathleen. #nog8dagenfietsen #garageceurstemont

Wo 11/9

dag 24/43. Vandaag was het de beurt aan Bruno om met de handbike te fietsen. Hij was onderweg zo grappig dat het soms moeilijk was om genoeg kracht te vinden om berg op te blijven rijden. Hij zal zijn armen morgen wel voelen. Op de kop 60 vandaag! De dagelijkse activiteit maakt me strakker en sterker maar zorgt er ook voor dat ik overal pijntjes krijg. nog even doorzetten: #nog9dagenfietsen #garageceurstemont

Di 10/9

dag 23/43. 65 km tegenwind! Gelukkig kon ik me af en toe verschuilen achter de brede schouders van Melvin #fietsenDeWachter #garageceurstemont #nog10dagenfieten

Ma 09/9

dag 22/43. Vandaag reed Kathleen een hele dag mee in de handbike. Een hele verademing, fietsen met iemand die in tegenstelling tot jelle ook moe wordt 😉 Na 48km en heel wat hoogtemeters, zijn we in de stad Allicante gestrand en opgepikt door de camo. De weg leek een autostrade zonder pechstrook. Morgen worden we 6 km verder gedropt op het eerst volgende fietspad. #safetyfirst #garageceurstemont #nog11dagenfieten